13 marca 2013

GĘSTY SOS CZOSNKOWY



Gęstego sosu czosnkowego używam do wrapów i kanapek. Sos powinien mieć konsystencję gęstego majonezu. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 



Składniki: 

  • 300 gramów naturalnego serka twarogowego
  • jogurt naturalny (ilość zależy od pożądanej gęstości sosu)
  • poszatkowana natka pietruszki (około 2 łyżek)
  • sól
  • pieprz
  • 2 duże ząbki czosnku
  • bardzo drobno poszatkowany szczypiorek (około 1 łyżki)



Wykonanie:

1. Do miseczki przełóż serek, przyprawy, natkę pietruszki, przeciśnięty przez praskę czosnek i szczypiorek. Wymieszaj wszystko ze sobą. 
2. Jeżeli sos jest za gęsty dodaj do niego jogurtu.
3. Dopraw sos. 

Smacznego :))


4 komentarze:

  1. Świetna alternatywa dla majonezowych wersji tego sosu:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziś zrobiłam do zapiekanki sos czosnkowy w szybkiej wersji tzn. łyżka majonezu, 2-3 łyżki jogurtu greckiego, tzaziki-przyprawa lub czosnek granulowany + koperek i też dobry:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój ulubiony sos! bardzo ciekawi mnie ten dodatek twarogu, gdyż w mojej wersji go nie ma... Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mój ulubiony sos:) rzeczywiście bardzo gęsty:)

    OdpowiedzUsuń