5 października 2014

ROZGRZEWAJĄCA ZUPA DYNIOWA Z IMBIREM


Ostatnio na naszym facebookowym profilu rozgorzała dyskusja na temat Halloween. Pojawił się wtedy komentarz o zupie dyniowej, więc postanowiłam ją zrobić (i też zdziwiło mnie, że na blogu nie ma więcej przepisów z tym warzywem...będę nadrabiać zaległości :)). 
Zupa z imbirem jest wyjątkowa (ten smak!) i naprawdę prosta w wykonaniu, więc nawet osoby początkujące w kuchni sobie z nią poradzą. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).




Składniki: 


  • około 1 kg dyni*
  • 1,5 cebuli, pokrojonej w kostkę
  • 2-3 ząbki czosnku, pokrojonego na cienkie plasterki
  • dwie łyżki oliwy
  • około 1 litra bulionu, może być z bulionetki
  • około 3 łyżek kwaśnej śmietany (do podania)
  • pestki dyni lub słonecznika (do podania)
  • 1 śmietankowy serek topiony (ten większy, podłużny)
  • sól
  • pieprz
  • imbir (u mnie suszony i użyłam go około 1 płaskiej łyżeczki)
  • grzanki (do podania)
  • natka pietruszki (do dekoracji)
  • płatki chilli (do dekoracji)


*moja dynia była żółtawa, więc kolor zupy nie jest zbytnio pomarańczowy

Wykonanie:

1. Cebulę i czosnek zeszklij na oliwie.
2. Niemal od razu dodaj na patelnię dynię pokrojoną w kostkę (oczywiście bez pestek). Smaż, ale uważaj, żeby nie przypalić cebuli.
3. Przełóż dynię do garnka i zalej bulionem (ma być go tyle, aby przykrył dynię). Gotuj do miękkości (nie zajmie to dużo czasu). W czasie gotowania dodaj ser topiony.
4. Kiedy ser się rozpuści za pomocą blendera zmiksuj zupę.
5. Dopraw do smaku.
6. Podawaj na ciepło udekorowaną śmietaną, pestkami, pietruszką i chilli. Nie zapomnij o grzaneczkach :).

3 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Pierwszy raz jedliśmy zupę z imbirem i jest wyśmienita. Dziękuję za przepis. Kasia

      Usuń
  2. na początku bardzo sceptycznie podchodziła do zupy z dyni. Całe szczęście że postanowiłam w końcu spróbować tej zacnej zupy. Twoją wersję z imbirem też chętnie przetestuje akurat mam spory zapas dyni po tym sezonie :D

    OdpowiedzUsuń