6 listopada 2014

JOOJEH KEBAB, perski kebab z kurczaka


Joojeh kebab jest jednym z moich ulubionych dań irańskich (i to właśnie tego kurczaka zamawiam najczęściej w perskich restauracjach). Marynowany w aromatycznych przyprawach i jogurcie jest mięsem delikatnym i rozpływającym się w ustach. 
Aby dopełnić pełnego obrazu irańskiego obiadu polecam podać kebab z ryżem z szafranem i ziemniakami. (przepis). 
Recepturę na danie otrzymałam od mojej znajomej-Iranki, która nauczyła mnie kilku technik kulinarnych (co dotyczy przede wszystkim gotowania ryżu idealnego).  

Przepis ze zdjęciami krok po kroku. 

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło).



Składniki:

  • 4 pojedyncze z piersi z kurczaka (moje były dość małe)
  • około 1 szklanki gęstego jogurtu naturalnego
  • łyżka soli (dałam pół, bo nie używam zbyt dużo soli w kuchni)
  • łyżka pieprzu
  • około 1 łyżki soku z cytryny
  • około pół łyżki kurkumy
  • pół łyżeczki nitek szafranu (rozpuszczone w kilku łyżkach wrzątku)
  • 2 czerwone cebule
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • pomidory koktajlowe
  • 2 łyżki masła (do smarowania mięsa)
  • sok z połowy cytryny (do smarowania mięsa)
  • pół łyżeczki szafranu rozpuszczonego w 4 łyżkach wrzątku ( do smarowania mięsa)
  • perski ryż z szafranem i ziemniakami (przepis)

Wykonanie:

1. Rozpuść szafran w 1/3 małej filiżanki wrzątku. Szafran jest najlepiej wcześniej rozetrzeć (z maleńką ilością cukru), ale oczywiście o tym zapomniałam. 


2. Pokrój cebulę w grubsze piórka. Przełóż ją do miski. 



3. Dodaj do miski pieprz mielony. 


4. Dodaj do miski sól, kurkumę, jogurt, czosnek i wszystko wymieszaj. 


5. Pokrój piersi kurczaka na średnie kawałki. 


6. Polej kurczaka sokiem z cytryny (uważaj na pestki). 


7. Dodaj do miski około 4 łyżek szafranowej wody (jeżeli zostanie trochę szafranu, to zużyjemy go później). 


8. Wymieszaj wszystkie składniki. 


9. Przykryj miskę folią spożywczą, a następnie włóż naczynie do lodówki na minimum 8 godzin. 


10. W rondelku rozpuść masło z sokiem z połowy cytryny i szafranem rozpuszczonym w 4 łyżkach wody (można użyć tego, który został z marynowania kurczaka). 


11. Na patyczki nadziewaj kurczaka (mi wyszło 5 szaszłyków). 


12. Ułóż szaszłyki na patelni grillowej (a najlepiej na prawdziwym grillu) i co parę minut obracaj mięso na drugą stronę. Po każdym przewróceniu smaruj mięso masłem z cytryną i szafranem. 


13. Kiedy mięso będzie zrumienione zdejmij je z patyczków i podawaj z ryżem, podpieczonymi pomidorami i cytryną. 


Smacznego :)

2 komentarze:

  1. W życiu takiego kebaba nie widziałem. Fajna sprawa. Może zrobię na weekend, bo jestem ciekawy smaku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Irański joojeh kebab przygotowała Pani Marzena Dubiel :)

    [img]http://i57.tinypic.com/8y6veb.jpg[/img]

    OdpowiedzUsuń