28 lutego 2015

PIEROGI Z POMARAŃCZAMI



W przedwojennej książce kucharskiej Marii Disslowej natknęłam się na przepis na pierogi z pomarańczami. Kilka dni temu robiłam pierogi kresowe i zostało mi trochę ciasta, więc postanowiłam cytrusowe kluski wypróbować. 
Danie okazało się niezwykle orzeźwiające i nam bardzo smakowało. Sezon na pomarańcze (wtedy są najsmaczniejsze) przypada na miesiące zimowe, co oznacza, że możemy delektować się owocowymi pierogami nie tylko latem.

Jeżeli przygotowałaś/eś danie z tego przepisu, prosimy o jego zdjęcie :). Wyślij je na adres a.rybinska@gmail.com. Fotografię opublikujemy w komentarzach i na naszym Facebooku (oczywiście podpiszemy Twoje dzieło). 


Składniki:


  • ciasto na pierogi (z połowy porcji podanej w przepisie)
  • około 4 pomarańcze bez pestek (ilość zależy od wielkości owoców)
  • kwaśna śmietana lub gęsty jogurt naturalny
  • bułka tarta
  • cukier
  • masło



Wykonanie:

1. Pomarańcze obierz ze skórek i błonek. 
2. Ciasto pierogowe rozwałkuj bardzo cienko i wykrawaj z niego kółka.
3. Każde kółko nadziej kawałkami pomarańczy. Jeżeli masz bardzo kwaśne owoce, to możesz posypać farsz niewielką ilością cukru. Zlep pierogi.
4. Pierogi gotuj w osolonej, wrzącej wodzie z niewielką ilością oleju.
5. Gotuj po kilka sztuk klusek w jednym momencie, a kiedy wypłyną na wierzch gotuj je jeszcze przez około minutę.
6. Na patelni rozpuść masło i dodaj do niego bułkę tartą. Smaż do zrumienienia.
7. Ciepłe pierogi polej masłem z bułką tartą i posyp cukrem. Osobno podaj śmietanę.

Smacznego :)

1 komentarz: